Pirtelė, kokių klaidų vengti joje

Pirtelė, kokių klaidų vengti joje

Sukurta: 2019-06-03 Skaitė: 2339

Pirtelė skirta ne tik poilsiui, atsipalaidavimui ar linksmai praleisti laiką su draugais, ji būtina ir geros sveikatos palaikymui.

Lankydamiesi pirtyje, žmonės visai nežinodami daro daug klaidų. Kai kuriais atvejais apsilankymas pirtelėje, dėl klaidų, gali tapti ne nauda sveikatai, o atvirkščiai – žala. Šį kartą aptarsime kokių klaidų reikėtų vengti, kad pirtelė būti maksimaliai naudinga. Pirtelė atneš maksimalią naudą tik tuo atveju, kai bus vengiama klaidų.

Prieš pirtelę dažnai vartojamas didelio kaloringumo maistas

Pirtelė ir kaloringas maistas nesiderina. Pirtinimosi dieną žuvies ir mėsos produktai paprastai nerekomenduotini, nes tai yra pernelyg didelė našta kepenims. Pirtyje, kur vyrauja aukšta temperatūra, organizmas valosi nuo toksinų, tačiau užkrovus dar ir skrandį, organizuojama papildoma vidinė intoksikacija. Būtina prisiminti ir tai, kad pirtelėje virškinimo sistema ilsisi. Priešingu atveju galima jausti sunkumą, galvos skausmą, apsinuodijimą.

Naudojantis pirtele idealus maistas, kuriame yra angliavandenių. Sočiai pavalgyti visada galima po procedūrų.

Pasitaiko žmonių, kurie pirtyje naudoja muilą

Muilas odą labai sausina, kitaip tariant ją džiovina. Pirtelė skirta valyti organizmą, todėl naudoti muilą, nėra geras sprendimas. Geriausias variantas – naktį prieš pirtelę, reikia kruopščiai  nusiprausti vandeniu ir muilu. O pirtyje praustis paprastu karštu dušu, naudojant žoleles.

Daugelis žmonių mano, kad didžiulė temperatūra garų pirtyje yra labai gerai

Piktnaudžiauti aukšta temperatūra – pavojinga sveikatai. Labai aukšta temperatūra pablogins prakaitavimą, o pirtelė skirta tam, kad kuo labiau išvalyti kūną per prakaito liaukas. Tačiau perkaitimas ne tik šiuo atveju trukdo, bet ir daro didžiulę žalą sveikatai.

Prireikus: jei yra diskomforto ar karščio pojūtis, iš karto išeiti iš garų patalpos. Labiau naudinga pirtintis apatinėje garinės patalpos dalyje, nei deginti kūną. Pirtelė turi būti įkaitinta tiek, kad žmogus joje jaustųsi komfortiškai. Pirtelė su 60 laipsnių yra idealus variantas, o jeigu norisi didesnio karščio, geriausia pakelti drėgmę, bet ne temperatūrą. Tai padaryti galima užpilant vandens ant akmenų.

Po pirmojo įėjimo į garų pirtį iš karto pasinerti į šaltą vandenį

Viskas priklausys nuo to, kokiu tikslu jūs lankotės pirtelėje. Jei po kiekvieno išėjimo iš garų pirtelės atvėsinsite kūną šaltu vandeniu, tokie kontrastai suteiks puikų anti-streso efektą. Nors jei tik po ligos norite sustiprinti savo sveikatą, tuomet ši galimybė iš karto atkrenta.

Geriausia yra po garų pirties eiti į šiltą dušą, o tada įsivinioti į chalatą.

Į pirtelę pasiimama tik viena vanta

Vantos turi būti bent dvi, pvz., ąžuolo ir beržo. Bet tai reikalinga tuomet, kai norite pasiekti maksimalią naudą. Nusprendus pirtelėje naudotis vantomis, rekomenduotina dėvėti kuo mažiau kūną uždengiantį maudymosi kostiumą, o visų geriausia eiti nuogiems.

Kaip naudotis vanta? Pirmiausia imame beržo vantą. Ji skirta atverti kūno poras, kad padidėtų prakaitavimas. Pabaigoje naudojama ąžuolo vanta. Taip pat pirtyje galima naudoti kadagio vantą, kuri pagerins kraujotaką.

Kosmetika bei kvepalai – tai nuodas pirtyje

Planuojant vakarą praleisti pirtelėje, visų geriausia visą dieną nenaudoti absoliučiai jokių kosmetikos priemonių ar kvepalų. Kodėl taip griežtai? Todėl, kad būnant pirtelėje šios priemonės patenka į organizmą. Be to, juk kiekvienas žino, koks prastas yra kvepalų ir prakaito derinys.

Sintetinių rūbų dėvėjimas

Pirtelė – be sintetinių rūbų. Nors pirtyje visų geriausia būti visai be drabužių, tačiau tai tikrai ne visada patogu ar įmanoma, todėl naudojantis pirtele geriausia dėvėti natūralios medžiagos rūbus, pvz., medvilninius ar lininius. Svarbu prisiminti, jog oda turi laisvai kvėpuoti, ko sintetiniai drabužiai neleis.

Per mažai skysčių

Tikrai retas atvejis, kad žmonės suvartotų pakankamą kiekį skysčių, būdami pirtelėje. Kaitinantis pirtyje organizmas išprakaituoja labai daug skysčių, todėl būtina papildyti jų atsargas. Rekomenduotina išgerti ne mažiau kaip 1 – 2 litrus vandens, arbatos ar kitų nealkoholinių gėrimų. Einant į pirtį griežtai negalima gerti alkoholio, energetinių gėrimų ir žinoma kavos. Kofeinas apkraus širdį bei kraujotakos sistemą. Juodoji, žalioji arbatos taip pat nerekomenduotinos.

Per mažai gaivaus oro

Vyrauja įsitikinimas, kad pirtelė būtinai turi būti labai karšta ir pilnai sandari, o ventiliacijai skiriamas per mažas dėmesys. Esmė tame, kad deguonies stygius gali sukelti daugiau problemų, nei pravėdinta patalpa. Pirtelė turi būti gerai vėdinama. Nereikėtų bijoti atidaryti langus ar duris, jog padidinti oro cirkuliaciją. Jeigu krosnis tikrai kokybiška, o akmenų nėra mažai – karščio neišleisite. Antra vertus, juk dažnai kaitinamasi per daug karštoje pirtyje.

Pirtelė ir alkoholis – didžiausia ir sveikatai kenksmingiausia klaida

Šiais laikais pirtelė dažniausiai yra laikoma puikia vieta linksmybėms ir šventėms, žinoma, su alkoholiu. Nuo seno pirtelė buvo laikoma apsivalymo vieta tiek kūno, tiek dvasios. Alkoholis pirtyje - tai iškreiptas požiūris, kuris labai kenksmingas sveikatai. Reikia suprasti paprastą dalyką, kad apskritai pirtelė ir alkoholis yra visiškai nesuderinami. Toks žalingas įprotis gali būti širdies problemų, padidėjusio kraujospūdžio bei silpnumo priežastimi.

Pirtelės gėrimai turi būti arbata, gira ar kiti nealkoholiniai gėrimai kambario temperatūros ir jokių ledukų. Geriant šaltus gėrimus, galima peršalti.

Taigi, dabar žinoma, kokių klaidų reikėtų vengti einant į pirtelę. Kaip matoma, kai kurios klaidos yra ne tik žalingos bendrai sveikatai, bet ir pavojingos žmogaus gyvybei. Tam galima užtikrintai priskirti alkoholį. Net nereikia ginčytis – tai yra pavojingiausias visų esamų klaidų tipas. Kaip matoma, pirtelė gali ne tik būti naudinga, bet ir lengvai pakenkti. Todėl būkite atsargūs, kai einate į pirtį. Stenkitės kuo labiau vengti klaidų.