Garantijos ir grąžinimas

Visoms prekėms galioja gamintojo nustatyti garantiniai laikotarpiai.

  • ES šalyse galioja direktyva 1999/44/EC , kuri numato ne trumpesnį nei 24 mėn. garantinį laikotarpį.
  • Pateikiant prekę garantiniam remontui būtina turėti pirkimo dokumentą arba užpildytą garantinį taloną.
  • Jei prekė sugedo nepasibaigus nurodytam garantiniam laikotarpiui, garantinis remontas atliekamas nemokamai.

 

Garantiniai įsipareigojimai netaikomi:

  • sugedusiems šviesos šaltiniams; 
  • gaminys naudojamas ne pagal paskirtį (komerciniais, gamybiniais tikslais arba nesilaikant naudojimosi instrukcijoje nurodytų reikalavimų);
  • buvo atliktas bet koks savarankiškas remontas, pažeistos plombos, yra požymių, kad gaminį bandyta ardyti ir pan.;
  • yra mechaninių korpuso ar kitų dalių pažeidimų;
  • gaminys buvo neteisingai prijungtas prie maitinimo šaltinio ar sugedo dėl pernelyg aukštos maitinimo įtampos impulsų, atliekant elektros montavimo darbus pastotėse, paskirstymo įrenginiuose ir pan.;
  • gaminys pažeistas perkūnijos, gaisro, vandens, ar kitų stichijų, agresyvių medžiagų, skysčių ir pan.;
  • gaminio priedams, aksesuarams, dalims, bei mazgams, kurių eksploatavimo laikas yra ribotas.

 

Pakuotė

Visiems klientams rekomenduojama išsaugoti originalią prekės pakuotę tam atvejui, jei prireiktų garantinio aptarnavimo - toks yra kai kurių gamintojų reikalavimas. Nuo prekės ir pakuotės negalima pašalinti prekės serijinio numerio arba kitos svarbios informacijos, būtinos prekės identifikavimui.

 

Prekės grąžinimo tvarka

Jeigu atsiranda priežasčių, dėl kurių pirktas produktas netinka, pirkėjas turi teisę per 14 kalendorinių dienų nuo prekės gavimo grąžinti ją pardavėjui.

Kai pirkėjas atsisako priimti nebrokuotas pristatytas prekes, jis privalo apmokėti prekės grąžinimo mums pristatymo išlaidas.

Grąžinamas produktas turi būti nenaudotas ir savo originalioje pakuotėje, išskyrus vakuuminius skaidrius įpakavimus.

Visi gamykliniai lipdukai, tarp jų serijinis numeris, turi būti ant prekės ir/arba jo pakuotės.

Jeigu pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės ne maisto prekė ir pardavėjas su pirkėju neaptarė jos trūkumų, pirkėjas turi teisę savo pasirinkimu iš pardavėjo reikalauti:

  • pakeisti netinkamos kokybės prekę tinkamos kokybės preke; 
  • atitinkamai sumažinti prekės kainą;
  • per protingą terminą neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus;
  • atlyginti prekės trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus trūkumus pašalino vartotojas pats ar trečiųjų asmenų padedamas;
  • vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus. 

 

Prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje, pirkėjui patogioje vietoje. Pirkėjas pardavėjui pateikia raštišką prašymą, kuriame nurodo prekės trūkumus. Prie prašymo pridedamas kasos aparato kvitas ar pirkimo-pardavimo kvitas, arba kitas prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas ir garantinis dokumentas (jeigu parduotai prekei nustatytas kokybės garantijos terminas).

Jeigu pirkėjui nepatinka nusipirktos prekės forma, dydis, spalva, modelis ar komplektiškumas, jis turi teisę per keturioliką dienų nuo ne maisto prekių pardavimo dienos, jeigu pardavėjas nėra nustatęs ilgesnio termino, pakeisti ją analogiška preke.

Jeigu pardavėjas neturi pakeitimui tinkamos prekės, tai pirkėjas turi teisę per nurodytą terminą grąžinti prekę pardavėjui ir atgauti už ją sumokėtus pinigus.

Kilus ginčui dėl prekės išvaizdos pakeitimų ar prekės sugadinimo, pardavėjas privalo raštu kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją, o gavęs iš jos raštu pateiktas išvadas nedelsdamas apie tai pranešti pirkėjui.